۱۳۹۲ بهمن ۲۰, یکشنبه

پشیمانی دکتر هما ناطق ازانقلاب: اکنون آن گه را قاشق قاشق می‌خورم و پشیمان از خیانت به ایران، گوشه ‌ای خزیده ‌ام تا چه پیش آید

خانم دکتر هما ناطق، استاد و پژوهش‌گر برجسته ی ایرانی در مطلبی که در کیهان لندن، هفتم اسفند‌ماه 1381 به چاپ رسید، در مورد روشنفکرانی که هنوز از انقلاب و شرکت خود در آن دفاع می‌کنند نوشت: «روشنفکرانی که پس از ۲۳ سال [تا زمان نوشتن مقاله] هنوز برای آن انقلاب «شکوهمند» آن راهپیمایی‌ها و آن عربده ‌کشی‌ها سینه می‌زنند و خوشند به این ‌که، تاجداران را برافکندیم و دستاربندان را بر جایشان نشاندیم. چه خوش گفت شادروان غلامحسین صادقی که از برکت آن انقلاب: «عقل مردم مدور و ایران برکه‌ ای گشت و کرم ‌پرور شد.
وی [خانم دکتر هما ناطق] آن‌ گاه از خود برای شرکت در انقلاب ۵۷ انتقاد کرده و چنین می‌نویسد: «پرونده ی بنده چه بسا نابخشودنی‌تر از دیگران باشد؛ چرا که در انقلاب، هم مدرس بودم و هم محقق»!
بدا که شور چنان برم داشت که اندوخته ‌ها و دانسته ‌ها را به زباله ‌دانی ریختم و در هماهنگی با جهل جماعت به خیابان‌ها سرازیر شدم. ادیبانه ‌تر بگویم: «گه زدم و به قول صادق هدایت اکنون آن گه را قاشق قاشق می‌خورم و پشیمان از خیانت به ایران، گوشه ‌ای خزیده ‌ام تا چه پیش آید.»
وی در پایان افزود: «قرن‌ها پیش از این «طالب آملی» گفته بود: «پای ما کج، راهبر کج، قصد کج، گفتار کج!»
سرگشته و شوريدة كار خويشيم صياد نه‌ايم، هم شكار خويشيم



مطالب مرتبط:




۳ نظر:

  1. چه فایده ایران ویران شد و هزینه این اشتباه خیلی‌ گران تمام شد :( اعتراف به اشتباه اگر چه شهامت و جسارت و شرافت می‌طلبد ولی‌ کسب تجربه با چه قیمتی؟!به هر حال کاش شهامت اعتراف به اشتباه در وجود نحس کسانی‌ مثل بنی سطل‌ هم بود گرچه به باور من فرخ نگهدارها و بنی صدرها سلمان فارسیهای قرن حاضرند که آگاهانه به ایران خیانت کردند و سرنوشتی جز مرگ در غربت یا محاکمه در دادگاه مردمی نخواهند داشت.

    پاسخحذف
  2. http://irannewsfarda.blogspot.se/

    مرگ بر جمهوری اسلامی و آزادی بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی

    پاسخحذف
  3. اي داد بيداد.جواب مب نسل سوخته را چه كسي مي دهد.براي شاه همين قضاوت تاريخ كافي است و براي ملت ايرا ن همين نكبتي كه 4 دهه است در آن دست وپا مي زنند

    پاسخحذف