۱۳۹۱ مهر ۱, شنبه

میرحسین موسوی: باید زندانیان 67 را سرکوب می کردیم زیرا قصد توطئه و قیام داشتند و هیچ رحمی در این باره نداریم

جفری رابرتسون وکیل برجسته انگلیسی، اخیرا گزارشی در باره کشتار زندانیان سیاسی در تابستان شصت و هفت به زبان انگلیسی منتشر کرد. این گزارش را وی، برای بنیاد برومند تهیه کرده است. در این گزارش، به روند کشتار تابستان شصت و هفت از زبان جان به در بردگان، خاطرات زندان و مصاحبه با زندانیان سیاسی سابق و خانواده برخی از جان باخته گان قتل عام زندانیان سیاسی اشاره شده است. جیوفری رابرتسون در پاراگراف پایانی گزارش، کشتار تابستان شصت و هفت را بسیار وسیع تر از کشتار اسیران در ژاپن در پایان جنگ دوم جهانی و کشتار صربرنیتسا در جنگ بالکان ارزیابی کرده است. وی معتقد است سازمان ملل باید دادگاه ویژه ای برای مجازات آمران و عاملان کشتار شصت هفت در ایران برگزار کند.
جیوفری رابرتسون وکیل حقوق بشری است. وی کتابی تحت عنوان " جنایت علیه بشریت" منتشر کرده است که در بسیاری از محاکمه بین المللی به آن استناد می شود. جیوفری رابرتسون بعد از انتشار تحقیقات اش در باره کشتار زندانیان سیاسی در تابستان شصت و هفت، در مقاله ای که در روزنامه گاردین در تاریخ ۷ ژوئن ٢٠١٠ منتشر کرد، نوشت خیلی ها از جمله میرحسین موسوی، خامنه ای و رفسنجانی باید در رابطه با این کشتار پاسخگو باشند. رابرتسون در مقاله اش در گاردین به اهمیت زنده کردن این پرونده برای جلوگیری از قتل‌عام‌های بعدی تاکید کرد.



در مصاحبه ۱۹۸۸ میر حسین موسوی با تلویزیون اتریش که در گزارش وکیل ارشاد حقوق بشر سازمان ملل چاپ گردیده ، آقای موسوی در جواب اعتراضات "سازمان عفو بین الملل به قتل عام سال ۶۷ ، بطور دروغین " گفت آن زندانی ها قصد توطئه و قیام داشتند و ما باید این فتنه را سرکوب می کردیم و در این مورد هیچ رحمی نداریم .

۵ نظر:

  1. dorud be sharafe mousavi ke ham shoma bad namesh mikonin ham daro daste khamanei.

    پاسخحذف
  2. به سبك نوشته هاي حسين شريعتمداري

    پاسخحذف
  3. آنچه که درباره گفتگوی تلویزیون اتریش با میرحسین موسوی نوشتید، دروغ است بدین دلیل و سند:
    http://nagoftehayeiran.blogspot.com/2012/12/blog-post_21.html

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. جناب که به روزنامه خود ج.ا استناد کردی!!!
      من آدرس خود روزنامه گاردین رو گذاشتم که گزارش رابرتسون درش چاپ شده!
      گاردین کجا و اطلاعات کجا فردا اگه اصلاح طلبها به گفته های امام استناد کردند نباید تعجب کرد!

      حذف
    2. من به چیزی استناد کردم که رابرتسون در گزارش مفصلش بدان استناد کرده است. رفرنس خود رابرتسون را آوردم، چرا او در گزارشش یک حرف زده و در مقاله گاردینش یک حرف دیگر؟

      حذف