۱۳۹۱ آذر ۲۰, دوشنبه

چرا از نظر بی بی سی مردم ایران باید پادشاهی مشروطه را فراموش کنند ولی خود با افتخار از ملکه انگلیس اسم میبرد؟!

از جمله سیاستهای فرهنگی بلند مدت بی بی سی انگلیس برای مردم ایران بی اهمیت جلوه دادن 2500 سال تمدن ایرانی و فراموش کردن 50 سال سازندگی و خدمت خاندان پهلوی، و در عوض تحکیم و گسترش تفکر و  فرهنگ اسلامی و انقلابی است.
با اندکی تأمل در برنامه های بی بی سی  این سیاست انگلیسی به وضوح قابل مشاهده است.
از نظر بی بی سی اپوزیسیون مشروطه خواه وجود خارجی ندارد و هرگز نه تنها هیچ مشروطه خواهی را برای گفتگو دعوت نمیکند بلکه حتی اخبار مربوط به شاهزاده و فعالیتهای مشروطه خواهانه را نیز پخش نمیکند.
بی بی سی در راستای سیاست گسترش تفکر و  فرهنگ اسلامی و انقلابی، وقاهت را از سر گذارانده و هر آخوند، آخوند زاده و خط امامی را که با احمدی نژاد دعوا کرده به عنوان اپوزیسیون مخالف به مردم معرفی میکند.
بی بی سی همچنین با بنیصدر از سر دوستی وارد شده و  دائما از او به عنوان اولین رئیس جمهور ایران و مخالف خمینی و مخالف اعدامهای اوائل انقلاب نام میبرد.
یکی از مهمترین گروههای اپوزیسیون ایران از نظر بی بی سی ملی مذهبیها هستند! طوری که به نظر میرسد ملی مذهبیها با همراهی بی بی سی قصد دارند نوعی سکولاریسم اسلامی را در ایران پایه گذاری کنند!!
از همه جالبتر تبدیل شدن بنگاه سخن پراکنی انگلیس به شبکه اختصاصی مصدق است! هفته ای نیست که از مصدق و به اصطلاح خدمات و مبارزات ضد انگلیسی مصدق در بی بی سی انگلیس حرفی گفته نشود!

البته همه این موارد نشانه حقانیت مشروطه خواهان هست و سوگلی بی بی سی و انگلیس شدن نه تنها افتخاری ندارد بلکه مایع ننگ است، اما چند سوال در ذهن بیننده بی بی سی پیش میآید
مهمترین سوال برخورد دوگانه بی بی سی با مقوله سلطنت است!
در حالی که در بی بی سی هرگز نامی از خانواده پهلوی و خدمات و دستاوردهایشان برده نمیشود ولی با افتخار و غرور از ملکه  انگلیس اسم برده میشود و دائما از محبوبیت بالای 75 درصدی ملکه با هیجان گفته میشود!
چطور است که شاه برای ایران خوب نیست ولی برای انگلیس مایع غرور و نماد ملی است؟
چرا بی بی سی اسرار دارد ایران دیگر به دوران مشروطه بر نگردد و تمدن 2500 ساله ایران استمرار نداشته باشد؟
چه نتیجه ای از این حسادت بی بی سی میگیرید؟

۲۲ نظر:

  1. agha jon shahe iran migofd ozve hezbe rastakhiz beshin ya az mamlekat berid birub

    aya malake englis ham himn harfo mizane?

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. chand nafar az iran raftan birun??? mishe lotfan amare irani hae ke be khater in harf shah az iran raftan birun ro hamin ja list konin ma ham bedunim?? omidvaram ke harf moft nabashe

      حذف
  2. کدوم دستاورد ،، ریدم به قبره رضا دیوز و ممد رضا دیوز و خاندانش ،، اونا ریدن تو ایران ..

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خاک بر سر مزدورت کنن ! تو خودت انی یعنی گهی ! تمام آخوند ها و انگلیس که اونهارو پرورش داد تا پادشاهی ایرانی را نابود کنند که خودش به عنوان بهترین پادشاهی مطرح بشه ! دشمنان ایران و ایرانی هستند ! احمق نمیدونی یا خودت رو به خریت میزنی که انگلیس بزرگترین حامی اسلام و آخوندهاست تا به این وسیله ایران و خاورمیانه را به دست اسلامی ها نابود کنه ؟ مرگ بر شما شیادان !!!

      حذف
    2. منم ریدم به قبر پدر ومادر توی حرومزاده
      بسکه در زندگیت واسه ملا خم و راست شدی کونت پاره نشده دیوس؟

      حذف
  3. چرا شما طرفداران اسربداد شاهنشاهی انتظار دارید که مردم ٢٥٠٠ سال ارتجاع و سرکوب را فراموش کنند؟ چرا انتظار دارید که ٥٠ سال خیانت و سرکوب پهلویها را فراموش کنند؟ چرا باید چشم بر کودتای خائنانه سوم اسفند ١٢٩٩ بر علیه مشروطه و کودتای ٢٨ مرداد ١٣٣٢ بر علیه نهضت ملی نفت ایران برهبری دکتر مصدق نخست وزیر منتخب مردم ببندند؟
    مهمتر از ان چرا شما میخواهید ارتجاع و سرکوب را مثل آخوندها در کپسول "فرهنگ" کنید و به خورد مردم بخت برگشته ایران بدهید؟ مردم ایران با انقلاب ضد سلطنتی ١٣٥٧ نظام پادشاهی را به زباله دان تاریخ انداختند و صد البته نیازی به حمایت بی بی سی و بنگاه های سخن پراکنی بیگانه ندارند تا نظام پادشاهی را نظامی منسوخ و به تاریخ پیوسته بدانند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فعلا امثال شماها هستید که همه چیزو فراموش کردید . تجربه به من ثابت کرده دو نوع گرایش در ایران وجود داره : طرفداران نظام پادشاهی و طرفداران انواع و اقسام حکو.مت اسلامی

      حذف
    2. ببند دهنو که بوی گند گلاب و جوراب خفمون کرد

      ۱۴۰۰سال پیش هم عربهای بیابون گرد و پا پتی مثل تو عقده و حسادت همین ۲۵۰۰ سال پادشاهی رو داشتند که اون همه جنایت کردن و خون ریختن ولی‌ فقط دسته بیل نصیبشون شد

      نه اون جنایت ۱۴۰۰ساله پیش تونست زبان و فرهنگ ایرانی‌ رو عوض کنه نه اون وحشی گری و کشتار سال ۵۷ تونست تاریخ ایران رو از بین ببره و پاک کنه شما آنقدر ضعیف بدبختید که از یک طرف تاریخ ایران و می‌کوبید از اون طرف با حسرت آویزون همین تاریخید که کلاهی برای بی‌ هویتی خود و پوشاندن جنایت و کثافت کاری‌های دین اشغال تون بدوزید

      در ضمن درست گفتی‌ مردم ایران بعد از افتضاح ۵۷ اعتمادی به آیت‌اللّه بی‌بی‌سی و بنگاه‌های سخن پرکنی بیگانه ندران چون همون ۱باری که اعتماد کردن نتیجه ش شد خمینی ۱۰۰۰پدر و ج کثیف اسهالی... کلا جای که بشه بلندگوی حواریون خمینی هندی زاده و لونه مسلمونهای ولایتی و اسهال طلب حکومتی باید شاشید بهش

      حذف
  4. چرا شما طرفداران استبداد شاهنشاهی انتظار دارید که مردم ٢٥٠٠ سال ارتجاع و سرکوب را فراموش کنند؟ چرا انتظار دارید که ٥٠ سال خیانت و سرکوب پهلویها را فراموش کنند؟ چرا باید چشم بر کودتای خائنانه سوم اسفند ١٢٩٩ بر علیه مشروطه و کودتای ٢٨ مرداد ١٣٣٢ بر علیه نهضت ملی ایران برهبری دکتر مصدق، نخست وزیر منتخب مردم ببندند؟
    مهمتر از ان چرا شما میخواهید ارتجاع و سرکوب را مثل آخوندها در کپسول "فرهنگ" کنید و با فریبی به نام "افتخارات تاریخی"، به خورد مردم بخت برگشته ایران بدهید؟ زندگی زیر لوای استبداد و ارتجاع چه "افتخاری" دارد؟
    مردم ایران با انقلاب ضد سلطنتی ١٣٥٧ نظام پادشاهی را به زباله دان تاریخ انداختند و صد البته نیازی به حمایت بی بی سی و بنگاه های سخن پراکنی بیگانه ندارند تا نظام پادشاهی را نظامی منسوخ و به تاریخ پیوسته بدانند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ببند دهنو که بوی گند گلاب و جوراب خفمون کرد

      ۱۴۰۰سال پیش هم عربهای بیابون گرد و پا پتی مثل تو عقده و حسادت همین ۲۵۰۰ سال پادشاهی رو داشتند که اون همه جنایت کردن و خون ریختن ولی‌ فقط دسته بیل نصیبشون شد

      نه اون جنایت ۱۴۰۰ساله پیش تونست زبان و فرهنگ ایرانی‌ رو عوض کنه نه اون وحشی گری و کشتار سال ۵۷ تونست تاریخ ایران رو از بین ببره و پاک کنه شما آنقدر ضعیف بدبختید که از یک طرف تاریخ ایران و می‌کوبید از اون طرف با حسرت آویزون همین تاریخید که کلاهی برای بی‌ هویتی خود و پوشاندن جنایت و کثافت کاری‌های دین اشغال تون بدوزید

      در ضمن درست گفتی‌ مردم ایران بعد از افتضاح ۵۷ اعتمادی به آیت‌اللّه بی‌بی‌سی و بنگاه‌های سخن پرکنی بیگانه ندران چون همون ۱باری که اعتماد کردن نتیجه ش شد خمینی ۱۰۰۰پدر و ج کثیف اسهالی... کلا جای که بشه بلندگوی حواریون خمینی هندی زاده و لونه مسلمونهای ولایتی و اسهال طلب حکومتی باید شاشید بهش

      حذف
  5. متاسفانه با غصب رهبری انقلاب توسط خمینی و مرتجعین دور و برش و تسلیم ارتش آریامهری به وی توسط سران ارتش آریامهری در آخرین روزهای حیات رژیم شاه، انهم به دستور آمریکا، کشور ما در پرتگاهی سخت قرار گرفته و در شرایطی که نیروهای مبارز و مردمی یک به یک توسط ارتجاع آخوندی و ارتش اهدایی آریامهری، سرکوب شده اند، طرفداران استبداد سلطنتی پهلوی، با استشمام بوی کباب، به شکمهایشان صابون شرکت در سورچرانی های سلطنتی آینده را زده اند. این جماعت به جای پاسخگویی راجع به جنایات و خیانتهایشان به مردم و افکار عمومی ایرانیان، از مردم طلبکاری هم میکنند و پاچه مردم را بابت "ناشکری" نسبت به "ذات اقدس" پادشاهشان را میگیرند. ظاهرا نویسنده پست بالا این را کافی ندانسته و حالا یقه بی بی سی را هم گرفته. بقول معروف دست پیش را گرفته اند که پس نیفتند! یکی نیست به امثال اینان بگوید که حضرات، شما قاچ زین را بچسبید، اسب سواری پیشکشتان! شما قبل از هرگونه اعتراض به بی بی سی، باید خود پاسخگوی مردم ایران و خیانتها و جنایتهایی که در حق آنان مرتکب شده اید باشید.

    پاسخحذف
  6. به جای پرداختم به مطالب و افشاگریهای مقاله به فحاشی و کتمان واقعیات پرداخید
    همین موضوع حقانیت این مقاله رو ثابت میکنه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دوست عزیز
      این مقاله از همان تیترش دچار اشکال و تناقض است. شما به جای پاسخگویی به این همه تناقض، زبان بستگی ١٠٠ ساله خود را در پاسخگویی به فجایع حکومت پهلوی (که آنرا به تقلید از حکومت شیوخ، "فحاشی" نامیده اید) دال بر "حقانیت" مقاله گرفته اید! آخر مقاله ای که از همان ابتدای تیترش دچار تناقض است، محتوایش چه حقانیتی میتواند داشته باشد!؟
      پروژه حکومت سلطنت مشروطه که با انقلاب مشروطه در ایران رقم زده شد، با کودتای سوم اسفند ١٢٩٩ و ظهور دیکتاتوری پهلوی در ایران بدست رضا خان، شکست خورد. حکومت پهلوی هرگز حکومتی مشروطه به معنای واقعی ان نبود. بلکه ادامه همان حکومت سلطنت مطلقه محمد علیشاه بود. حکومت پهلوی حکومتی بود که شاهان ان از ابتدای روی کار آمدن، قانون اساسی را زیر پا گذاشتند، در امور کشور بر خلاف قانون اساسی دخالت میکردند، حتی با کودتا بر علیه مردم، نخست وزیر منتخب مردم را تغییر میدادند. کدامیک از این کثافت کاریها در انگلستان اتفاق افتاده است که شما پادشاهی مشروطه در انگلستان را با حکومت پهلوی قیاس میفرمایید؟ بگذریم از آنکه هم اکنون در خود انگلستان هم افکار عمومی دارند حقانیت سلطنت را به چالش میکشند.

      حذف
    2. آقا زدی تو خال . آنسوی سکه هم هست که اگر حک.مت اسلامی خوبه چرا بیبیسی واسه مردم انگلیس تبلیغ نمیکنه . این مدیای ام آی سیکس شده بلندگوی تبلیغاتی اسهال طلبان

      حذف
  7. چطور است که شاه برای ایران خوب نیست ولی برای انگلیس مایع غرور و نماد ملی است؟
    پاسخ سوال شما واضحه دوست عزیز؛ چون شاه برای ایران خوب نیست. البته در انگلستان هم بعید می‌دونم کسی که عقل سالمی تو کلش باشه ملکه رو نماد وحدت ملی کشورش بدونه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. پس اینطور که معلومه بی بی سی مصلحت مردم ایران رو تشخیص میده و شما هم مصلحت مردم انگلیس رو!

      حذف
    2. دوست عزیز soliman
      مردم ایران که قبل از بی بی سی و برنامه مورد اشاره شما در سال ١٣٩١، در سال ٥٧ با انقلاب خود دیکتاتوری سلطنتی را خلع نمودند. برای یاداوری به خاطرتان میاورم که در همان سال ٥٧ و در گرماگرم مبارزه مردم ایران با دیکتاتوری سلطنتی، دیوید اوون وزیر امور خارجه انگلستان، حمایت قاطع انگلستان از شاه را اعلام نمود. مردم ایران در همان زمان با انقلابشان هم تودهنی محکمی به شاه و رژیم سلطنتی زدند و هم تودهنی محکمی به اربابان انگلیسی بی بی سی. شما نگران نباشید، کسی برای خلع حکومت کودتایی و ضد مشروطه پهلوی نیازی به صلاحدید بی بی سی نداشت.

      حذف
    3. شوخی میکنی؟ در سال 57 بی بی سی کاملا با آخوندها همکاری داشت و دائما مکان و زمان تظاهراتها و پیامهای خمینی رو اعلام میکرد! اونقدر همکاری بی بی سی با آخوندها نزدیک بود که مردم تا مدتها بی بی سی رو عامل اصلی انقلاب میدونستند! حالا یکی مثل تو اومده موضوع به این واضحی رو وارونه کنه!

      حذف
    4. نه اصلا شوخی نمیکنم. انگلستان تا توانست از شاه حمایت کرد اما زمانی که فهمید انقلاب پرقدرت تر از آنست که بتوان آنرا از حرکت انداخته و آنرا سرکوب نمود بدنبال انحراف انقلاب و پر رنگ کردن خمینی و نقش وی در انقلاب رفت و نهایتا هم خمینی را در راس جنش بی سر مردم ایران گذاشت، تا منافع خود را در ایران آینده تضمین کند.

      حذف
  8. خلع شاه و رژیم سلطنتی از قدرت یک چیز است، سوار کردن آخوندها بر قدرت یک چیز دیگر. انگلستان با خلع شاه موافق نبود، اما وقتی متوجه شد که این تحولی ناگزیر است، به آلترناتیو بعدی خود یعنی شیخ میدان داد.

    پاسخحذف
  9. ﺧﻮﺑﻪ ﻣﯿﺒﯿﻨﻢ ﺳﺨﻨﮕﻮﻫﺎﯼ ﺍﻗﺎﯾﺎﻥ ﮐﺪﯾﻮﺭ ﺷﺮﻭﺵ ﺍﻣﯿﺮ ﺍﺣﻤﺪﯼ ﺑﺎ ﺍﻗﺎﯼ ﺍﺭﺟﻤﻨﺪ ﺑﺎ ﺧﺎﻧﻢ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺟﻮ ﺧﻮﺏ ﺭﯾﺨﺘﻦ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﻫﺪﻑ ﺑﯿﺒﯿﺴﯽ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬﺍﺭﯼ ﺭﻭﯼ ﻣﺤﺮﻩ ﻫﺎﯼ ﺳﻮﺧﺘﻪ ﻭﻻﯾﺖ ﻭﻗﯿﻪ.ﻣﺎ ﻣﻠﺖ ﻋﺠﺐ ... ﻫﺴﺘﯿﻢ!ﺍﻗﺎﯾﺎﻥ ﺧﺎﻧﻤﻬﺎ ﺑﯿﺒﯿﺴﯽ ﺩﺍﺭﻩ ﺑﺮﺍﺗﻮﻥ ﺍﻟﺘﺮﻧﺎﺗﯿﻮ ﻣﯿﺴﺎﺯﻩ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺧﻤﯿﻨﯽ ﺑﻌﺪﯼ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﺑﻌﺪ ﻣﺜﻞ ﺯﻥ ﺑﺰﻧﯿﺪ ﺗﻮ ﺳﺮﺗﻮﻥ ﺑﮕﯿﺪ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﻣﻮﻧﻮ ﺩﺯﺩﯾﺪﻥ ﺍﯼ ﺧﺎﮎ ....

    پاسخحذف
  10. . تجربه به من ثابت کرده دو نوع گرایش در ایران وجود داره : طرفداران نظام پادشاهی و طرفداران انواع و اقسام حکو.مت اسلامی (اسهال طلبان و مزاحمین خلق و ...)

    پاسخحذف