۱۳۹۲ مرداد ۱۰, پنجشنبه

نکته مهمی که در مستند رضا شاه به آن اشاره نشد- فعالیتهای مصدق بر علیه مشروطه

با وجود اینکه در مستند رضا شاه به مخالفت مصدق با براندازی سلسله قاجار و پادشاهی رضا شاه اشاره شد، اما این موضوع طوری مطرح شد که در بیننده این ذهنیت را ایجاد کرد که لابد مصدق از ابتدا مشروطه خواه بوده و در راه مشروطه احتمالا رشادتهای فراوان کرده است! در حالی که واقعیت چیز دیگری است و مشخص بود شبکه من وتو در این مورد دست به خود سانسوری زده تا کمتر مورد حمله مصدقیون و قمه زنهای کربلای 28 مرداد قرار بگیرد؛ در واقع مصدق از مهمترین معتمدین و مشاوران محمد علی شاه بوده و همواره در مبارزه با مشروطه خواهان به محمد علی شاه یاری و مشورت میرسانده است.
محمدعلی شاه پس از به توپ بستن مجلس، و در دوران استبداد صغیر، ‌مجلسی‌ به‌ نام‌ «مجلس‌ شورای‌ کبرای‌ دولتی» تشکیل‌ داد و تعدادی‌ از سرسخت‌ ترین‌ سرسپردهای‌ خود را به‌ عضویت‌ آن‌ انتخاب‌ کرد، (محمد مصدق یکی‌ از اعضای این مجلس بود). این مجلس دست نشانده قرار بود جایگزین مجلس شورای ملی و نمایندگان واقعی مردم شود و اداره امور کشور را در دست بگیرد، اما با اوجگیری تفکرات ضد استبدادی مردم و قدرت گرفتن مشروطه خواهان، از آنجا که محمد علی شاه و مجلس دست نشانده اش به شدت در میان مردم و مشروطه خواهان منفور بودند، بسیاری از رجال استبداد طلب اطرافیان محمد علی شاه به فکر فرار از ایران افتادند، مصدق نیز با وجود 27 سال سن، ادامه تحصیل را بهانه کرد و بر طبق‌ رسمی‌ که‌ در آن‌ زمان‌ وجود داشت از محمد علی شاه اجازه خروج از کشور را گرفت و عازم پاریس شد.
مصدق بعد از گذشت چهار ماه از اقامتش در پاریس، و اطمینان کامل از شکست استبداد طلبان و پیروزی مشروطه خواهان در اواسط‌ ژوئیه‌ی‌  1909 (اواخر تیرماه‌ 1288) که‌ امتحانات‌ ترم‌ دوم‌ سال‌ تحصیلی‌ 1908ـ 1909 در جریان‌ بود‌ به‌ «انستیتوی‌ مطالعات‌ سیاسی‌ پاریس‌» مراجعه‌ میکند و با وجود اینکه در هیچ‌ مدرسه‌ رسمی ‌اعم‌ از دبستان‌ و دبیرستان‌ تحصیل‌ نکرده‌ بود و جز آشنایی مختصر با زبان فرانسه  هیچگونه‌ کارنامه‌ و مدرک‌ تحصیلی‌ نداشت، با جعل سند و جا زدن خود به عنوان کارمند رسمی دولت ایران، در ترم دوم آن مدرسه به عنوان دانش آموز غیر رسمی شرکت کرد!.
تحصیل‌ مصدق به‌عنوان‌ مستمع‌ آزاد و به‌ طور غیررسمی‌ در«انستیتوی‌ مطالعات‌ سیاسی‌ پاریس‌»، موجب‌ شد تا استادان‌ انستیتو با تصور اینکه‌ وی‌ در صدد ادامه‌‌ تحصیلات‌ دانشگاهی‌ نیست‌، نسبت‌ به‌ او ترحم‌ کرده‌ و با دادن‌ نمرات‌ قبولی‌ ارفاقی‌ به‌ او، به‌ خیال‌ خود او را از مجازات‌ دولت‌ ایران‌ رهایی‌ بخشند! در حالی که بعدا مصدق با استفاده از همین مدرک و با فریبماریها خاص خودش از قبیل به مریضی زدن و غش کردنهای گاه و بیگاه تحصیلات دانشگاهی را هم به اتمام رساند و مدرک دکترا کسب کرد! (شرح کامل نحوهتحصیل و کسب مدرک دکترای مصدق را از اینجا مطالعه کنید)
در واقع مصدق نه تنها مشروطه خواه نبود بلکه از مخالفین مشروطه محسوب میشد و همواره با محمدعلی شاه در ارتباط بود و به ایشان مشورت میرساند، اما با فریبکاری و دروغ و نیرنگ در تمام دوران پهلوی خود را مشروطه خواه و مخالف استبداد جا میزد.

۶ نظر:

  1. این همه سنگ محمدرضا رو به سینه زدید هیچی نگفتیم که اختلاف ها بیشتر نشه(با وجود اینکه دستش به خون یه عده از هموطنانمون آلوده بود!) نوبت پدر دیکتاتورش شد باز هم هیچی نگفتیم. اما دیگه پررو شدید. پارو از گلیمتون فراتر گذاشتید, یادمون نرفته محمدرضا به همراه اربابان دیکتاتورش برای سرنگونی مصدق چه رشوه بزرگی به روحانیت شیعه داد که هنوز هم داریم جوبش رو می خوریم (افزایش اختیار حوزه های علمیه که منجر به انقلاب 57 خمینی در حدود 25 سال بعد شد). همتون برید بمیرید با اون شاهزاده جوجه دیکتاتورتون. دیگه پهلوی با اون کارنامه داغونش رفت توی سطل آشغال تاریخ در کنار قاجار و باقی خائنها, تا چند سال دیگه جمهوری اسلامی هم به شما می پیونده

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فعلا كه در لجن پراكني عليه پادشاهان پهلوي شما به جمهوري اسلامي پيوستيد و همصدا و هم زبان با مزدوران رژيم به دو پادشاه ايرانساز پهلوي فحاشي مي كنيد.

      حذف
  2. reza shah dictator bood ama bozorg bood va man haman tor ke behesh montaghedam barash ehteram ghayelam. ama pahlavi parastha ba inke belejbar 35 sale az vatan tabeed shodan va dar donyaye azad nafas keshidan ama engar ghodrate fekrishoon . pishraft ke nadashte hich pas raft ham karde va bishtar shabhie grouh haye feshare hokoomate mollaha raftar mikonand.

    پاسخحذف
  3. چیزی کشیدی ؟؟!! رضا شاه رشوه داد به آخوندهای شیعه که مصدق رو که خودش رو سگ استان امام حسین می‌دونست و تز‌ و پایان نامهٔ دکتراش در زمینه دفاع از قوانین ارث در اسلام بود رو سرنگون کنه ؟؟؟!!! بابا مصدق که خودش یه پا آخوند بود و اگر بر کنار نشده بود که ج اسهالی رو همون میگه راه مینداخت

    شما پهلوی ستیز ها دستتون روی شده عمو شما خیانتی دیگه مونده در حق ایران نکنید ؟! انقلاب ۵۷،حمایت از رفسنجانی دزد و جلاد و ممد چاخان سوپاپ نظام و ماله کشی‌ جنایتهای وزیر اطلاعاتش یونسی،تبلیغ انتصابات رژیم،حمایت از موسوی عامل قتل‌عام زندانیهای سیاسی۶۷ و ماله کشی‌ دزدیهای کروبی،تبلیغ تک رای برای مطهری الاغ،فرستادن لینک برای کوبیدن پهلوی‌ها از سایتهای رژیم،دفاع از تجزیه طلبها،ماله کشی‌ بر دروغ‌ مدرک دکتری روحانی،دفاع از خلخالی جنایت کار و خون خوار قاتل صدها ایرانی‌ و مسئول تخریب تخت جمشید،توهین و به تمسخر گرفتن فرهنگ و تاریخ و اسطوره‌های تاریخی ایران کورش و داریوش،حمل به ملی‌ گرایان ایرانی‌ و نژاد پرست و فاشیست خوندن ایرانیست‌های وطن،حمایت از حزب توده و ماله کشی‌ بر خیانت‌های آنها،حمایت از بنی سطل که خمینی ۱۰۰پدر رو به ایران هادی کرد،دفاع از فرخ نگهدار جانی و عدم فروش ج اسهالی و....

    کافیه یا بازم بگم اینها تهمت نیست واقعیت اگر فعالیت‌های این افراد رو دنبال کنید می‌بینید که چه کسانی‌ از این خاندان کینه به دل دارند و فحاشی میکنند

    پاسخحذف
  4. در مکتب ما شاه بود سایه یزدان، تا کور شود دیده بیگانه پرستان

    پاسخحذف
  5. در ۹۰ سال پیش رضا شاه حجاب رو در ادارات دولتی ممنوع کرد.در زمانی‌ که هیتلر و موسیلینی و استالین حکومت میکردن و زمانی‌ که آتاتورک همهٔ روحا نیون کشورش رو کشت. در همچون ظرف زمانی‌ ما بهش میگیم دیکتاتور اما به فرانسه که در قرن ۲۱ حجاب رو تو کشورش ممنوع می‌کنه میگیم مهد آزادی. خلایق هرچه لایق.

    پاسخحذف