۱۳۹۲ آذر ۲۶, سه‌شنبه

چگونه میتوان ادعای ایران دوستی داشت ولی به رضاشاه بزرگ بی احترامی کرد

۲۵ آذر سالروز پایان حکومت ننگین قاجاریه با مصوبه مجلس ملی، و سوگند پادشاهی رضاشاه بزرگ گرامی باد
پس از تصویب ماده واحده از سوی مجلس شورای ملی در روز ۹ آبان ماه ۱۳۰۴ که به نام سعادت ملت انقراض سلطنت قاجاریه را اعلام نمود و حکومت موقتی را در حدود قانون اساسی و قوانین موضوعه مملکتی به شخص آقای رضا خان پهلوی واگذار نمود و تعیین تکلیف حکومت را به نظر مجلس موسسان قرارداد. مجلس موسسان در روز ۲۱ آذر ماه پس از دادن تغییرات در اصل‌های چهارگانه ۳۶ - ۳۷ - ۳۸ و ۴۰ متمم قانون اساسی، پادشاهی ایران را به اعلیحضرت رضا شاه پهلوی سپرد. در روز ۲۵ آذر ماه ۱۳۰۴ اعلیحضرت رضا شاه پهلوی در برابر مجلس شورای ملی در آیین با شکوهی سوگند پادشاهی خوردند.

مطالب مرتبط:

۷ نظر:

  1. reza shah*** pedar iran novin

    yad o namash gerami bad

    پاسخحذف
  2. سیستم "سطل ان طلبی" در پیشگاه تاریخ آزموده و مردود شده است. بنابراین شانسی برای استقرارمجدد نظام سطل ان طلبی وجود ندارد.

    پاسخحذف
  3. ای یار "سطل ان طلب"
    ثابت کردی که از سطل همو تراود که در اوست.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. تصحیح می کنم:
      ...از سطل همو برون تراود که دراوست.

      حذف
  4. رضا شاه فقط یک قاتل بود که به نزدیکترین دوستانش هم رحم نکرد.میراثش چه بود یک دیکتاتوری پلیسی... منطقی باشید

    پاسخحذف
  5. http://www.pyknet.net/
    این لینک صفحه اول ارگان رسمی حزب توده هست یعنی پیک نت که امروز دوشنبه با چاپ پرچم سرخ حسینی به پیشواز اربعین و عزاداری رفته و تعطیل کرده باز بگید چه کسی خمینی را آورد

    پاسخحذف
  6. پیر دیری برای من اباذر غفاری درد دل میکرد از انقلاب مشنگهای سال ٥٧ آنرا برایش به شعر درآوردم پسندیدکه و به زودی کامل ان خواهد آمد :
    توده ای جاکش حافظ منافع استالین سگ سبیل بود
    من کس مشنگ برایش انقلاب در سال ٥٧ انقلاب کردم
    آخوند که در جاکشیش شکی نیست
    از کون مرغ و صیغه در حرم گریان بود
    از حجره که کیر میخورد نجات دادم و هورا کردم
    من کس مشنگ برایش انقلاب کردم
    کارتل نفت که از سود عقب مانده بود
    فریاد حقوق بشر سر میداد ومن هوارکردم
    برایش دست میزدم و چه و چه ها کردم
    کس مشنگ شدم برایش انقلاب کردم
    ملی منقلی جاکش دستش از جیب ملت کوتاه بود
    فریاد وای اسلام بر باد رفت سر میداد
    مقاله مینوشت اشگ تمساح میریخت و من گریه ها کردم
    کس مشنگ شدم برایش انقلاب کردم
    ارباب زمیندار که دستش از زمین کوتاه شده بود
    ....................
    بقیه به زودی
    اباذر غفاری

    پاسخحذف